Sunday, May 1, 2011

PROGRAM GOTONG ROYONG KAMPUNG (KAMPUNG KUALA BELARA)






19 April 2011

oleh Ahmad Rafiqi Firdaus
ahmad_rafiqi85@yahoo.com

Kuala Belara, Manir - Satu program gotong royong telah diadakan di sini, membabitkan proses gotong royong untuk menyiapkan rumah seorang penduduk di kampung ini. Program ini yang membabitkan kerjasama diantara Pusat Khidmat Masyarakat Dun Teluk Pasu dan juga pihak APMT Teluk Pasu turut disertai oleh YB Adun Teluk Pasu, Datuk Haji Abdul Rahin bin Dato' Haji Abdul Said. Program ini telah dilaksanakan bertujuan untuk mengukuhkan ikatan perpaduan dikalangan masyarakat di sini dan disamping itu juga dapat mendekatkan pemimpin dengan golongan yang dipimpin. 




Program yang bermula seawal 9.00 pagi dengan para penduduk kampung itu bersama-sama membahagikan tugas bagi menyiapkan rumah tersebut. YB Datuk juga turut sama membanting tulang dan memerah keringat sepanjang pagi itu. Suasana berlangsung dalam keadaan ceria dan kerja turut menjadi lebih mudah dengan kehadiran ramai penduduk kampung yang turut ingin serta membantu menyiapkan rumah penduduk tersebut.

Kakitangan APMT juga yang hadir pada pagi itu turut membantu dalam proses menyiapkan rumah tersebut. Diharap agar usaha murni yang telah dijalankan ini dapat memberi sedikit sebanyak kelegaan kepada pemilik rumah tersebut dan seterusnya mengukuhkan lagi hubungan yang telah sedia baik di antara masyarakat dan juga pihak APMT Dun Teluk Pasu.

No comments:

Post a Comment